Interface
Interface er verdens største producent af tæppefliser, og vi anses for en virksomhed med mod og ideer til at turde være anderledes. Med vor lokale salgsorganisation i Skandinavien arbejder vi på professionelle marked – på helt traditionel vis med en række konsulenter som i den daglige dialog betjener kunderne med rådgivning om bl.a. bæredygtighed, skræddersyet design m.v.
Udfordring:
Vi så i 2011 et behov for at sætte ind med mere koncentrerede indsatser mod bl.a. arkitekter og offentlige brugere. Vi ønskede at få dialog med disse for at få vore produkter tænkt ind i byggeprojekter og renoveringer på et så tidligt stadie som muligt. Men vi vidste også, at netop disse beslutningstagere kan være meget tidskrævende at finde ind til og skabe dialog med.
Processen:
Vi besluttede os for at etablere samarbejde med en ekstern telemarketingpartner. Vi havde aldrig prøvet at anvende telemarketing tidligere og var på trods af vor beslutning lidt ængstelige. Især udtrykte nogle af vore egne salgsmedarbejder skepsis overfor, om nu kvaliteten fra eksterne partnere kunne være høj nok.
Vi kontaktede KL Marketing, og vi kan her 2 år senere konstatere, at det var den rigtige beslutning. Vi har siden da kørt 4 større kampagneforløb, hvor vi fra vort team har koncentreret os om at definere de virksomheder, vi ønsker dialog med, og KL Marketing har gennemført bearbejdningen på telefon og etableret møder for konsulenterne direkte i deres egne kalendere.
Vi har i alt i disse 4 forløb bearbejdet ca. 1000 nordiske arkitektvirksomheder, og KL Marketing har aftalt møde med 175 af disse, og har foreløbigt også etableret en efterfølgende dialog med yderligere 185 – dvs. en samlet positiv score på mere end 30%. En af de ting vi naturligvis har lagt meget vægt på er kvalitet, når vi skal af sted til møder, og vi er hidtil ikke gået forgæves.
Vi har nu med KL Marketings nordiske team også startet telemarketing på det norske marked, og overvejer ligeledes at etablere i Sverige.
Kommentar fra kunde:
“Vi har mødt et team af dygtige konsulenter, som i både Danmark og Norge har løst vores opgave på højt niveau, en professionel og solid projektledelse fra KL Marketings kompetente ledelse. På positiv-siden også en meget åben og veldokumenteret proces, hvor vi i hele forløbet føler os meget inddraget i processen – under KL Marketings håndfaste og rutinerede ledelse.”
AnnCharlott Lade
Nordic & Baltic Marketing Manager
Interface
Jernbanevej 4
2800 Kongens Lyngby
Tlf: +45 33 79 70 55
Mail: Ann.charlott.lade@interface.com