Professionel telemarketing styrker også virksomhedens brand
Baggrund
Markedet for rejseforsikringer er over de sidste 5-6 år blevet betydeligt mere kompetitivt. Det gælder både privat- og erhvervsmarkedet. Nye udbydere er kommet til, og priserne er blevet en stadigt vigtigere parameter. De store forsikringsselskaber medtager rejseforsikringer i deres pakkeløsninger til virksomheder, kreditkort erobrer andele og endelig har erhvervsområdet ændret karakter, idet flere virksomheder vælger at blive betjent af forsikringsmæglere.
Udfordring
For et selskab som Europæiske ERV, der kun leverer rejseforsikringer, men som til gengæld er en full-service specialist med et globalt netværk og godt image, betyder disse ændringer, at man 1) har skærpet sin position gennem udvikling af nye ydelser og services, konkurrencedygtige priser og en mere fleksibel og hurtig sagsbehandling, og 2) har valgt en mere aktiv salgsindsats.
KL Marketing blev i efteråret 2016 valgt til at understøtte denne nye salgsstrategi. Første fase i samarbejdet havde som mål at vinde tidligere erhvervskunder tilbage, næste fase skulle tiltrække nye erhvervskunder.
Proces
Resultater fase 1 (win back)
14% af tidligere erhvervskunder sagde ja tak til et møde med en salgskonsulent. 17% gav deres accept til, at ERV kontaktede virksomhedens forsikringsmægler for en orientering om de nye tiltag.
Resultater fase 2 (kold kanvas)
13% af de kontaktede virksomheder sagde ja tak til et møde med en salgskonsulent. 30% gav deres accept til, at ERV kontaktede virksomhedens forsikringsmægler.
Konklusionen er, at professionel telefonmarketing hos KL-Marketing har styrket ERVs relationer gennem langt flere kontakter og sales opportunities, end man havde håbet på. Det er sket på en måde, der betyder, at ERVs salgskonsulenter har kunnet koncentrere sig om at udarbejde de bedste tilbud og opnå høje konverterings-rater.
Resultat
Charlotte Cady, channel manager i ERV, siger om samarbejdet med KL Marketing:
”Det vigtigste er selvfølgelig, at KL-Marketing har leveret rigtig mange gode møder og kontakter. Men det var også en glædelig overraskelse, at bureauet gennem hele sin performance faktisk har styrket Europæiske ERVs image. KL-Marketings konsulenter efterlader ganske enkelt et professionelt og sympatisk indtryk hos dem, de har været i telefonisk kontakt med, og det styrker ERVs relationer,” slutter Charlotte Cady.