Sonic Minds

Hvem er vi? Vi har eksisteret i 5 år, og vi er i den tid vokset fra 1 til 8 medarbejdere.
Vi holder til i vore specialindrettede lokaler i Vanløse, hvor vi har 4 lydstudier.

Hos Sonic Minds skaber vi værdi for vores kunder ved at integrere lyd i virksomhedens branding.
I tæt samarbejde med kunden producerer vi en lydidentitet® som udtrykker virksomhedens brand eller produkt.Vi er ikke nødvendigvis tilhængere af mere lyd.

Vi ønsker veldesignet og funktionel lyd og optimerer virksomhedens brug af lyd, så den forstærker dens profil og kommunikation samt skaber synergi på tværs af medier.Vi skaber løsninger som påvirker mennesker og taler til deres følelser og humør. Gennem musik og det auditive univers kan vi ændre opfattelsen og fortolkningen – og således styrke brandet eller produktets budskab.

Udfordringen:
Som direktør og indehaver af Sonic Minds kan det være vanskeligt at finde tid til også at lave tilstrækkeligt salgsarbejde for at fastholde pipelinen, når man samtidig har alle de øvrige kasketter på, som er typiske for ejerlederen. I takt med at vor forretning vokser, der kommer flere medarbejdere m.v., vokser også behovet for til stadighed at arbejde med en god og sund kundepipeline.

Jeg har kendt KL Marketing igennem flere år, og har hørt om mange af de opgaver som de har løst for andre kunder. Jeg har dog hele tiden været skeptisk overfor, om man kan sætte fremmede mennesker til at ringe ud til vore kommende kunder og diskutere lydbranding og lydidentitet – med den nødvendige overbevisning. Derfor har jeg holdt igen overfor at teste ekstern Telemarketing.

I begyndelsen af maj 09 havde jeg fået nok af at tøve. Jeg inviterede KL Marketing til at komme og fremlægge, hvordan de ville gribe opgaven an, hvis de skulle booke møder til mig.

Processen:
Efter et grundigt briefingmøde, en lige så grundig hjemme-opgave som udfordrede mig på vore Unique Selling Points samt en række andre forhold omkring Sonic Minds, samt ikke mindst udarbejdelsen af nogle gode spørgemodeller, blev vi klar til at sætte processen i gang.

KL Marketing udarbejdede den CRM model som sikrer, at al viden og alle opfølgninger m.v. bliver gemt, og at min ”nye medarbejder” hos KL Marketing kunne arbejde struktureret med dialogen overfor mine kommende kunder. Vi søsatte processen 2 uger efter det første møde.

Der skulle ringes 10 dage – og allerede godt og vel halvt inde i processen stod det klart, at man havde ramt helt rigtigt. Vi fik etableret møder med en række af de ønskekunder som stod på den targetliste vi havde udarbejdet – og vi satte os sammen for at aftale, hvor meget yderligere tryk vi kunne sætte på, inden der blev lukket ned for ferie, og hævede rammen til 16 dage i første omgang.

Kommentar fra kunde:
“Det var rigtig godt at blive så positivt overrasket. Opgaven blev løftet langt over vore forventninger, og med en grundighed og professionalisme som vi ikke havde forventet at finde i Telemarketing. Forberedelsen bar tydeligt præg af, at intet overlades til tilfældigheder. Alt er planlagt ned til mindste detalje, og solide modeller styrer forberedelsen igennem. Det personale som blev sat på opgaven var helt klar til at gå ind i hele vores begrebsverden, og kunne føre dialog med vore emner på et højt professionelt niveau, hvilket møderne også klart viste sig at bære præg af, når vi efterfølgende kom ud til kunderne.”

Karsten Kjems
Direktør
Sonic Minds
Lindehøjen 6
DK-2720 Vanløse
Tlf: + 45 3210 7788
Email: karsten@sonicminds.dk