QUANTIC leverer kommerciel indsigt til virksomheder i en lang række industrier

Vores tjenester giver vores kunder værktøjer, der gør det muligt at udvikle deres forretning på strategisk, taktisk og operationelt niveau. Vi mener, at markedsinformation ikke kun er et spørgsmål om data, men snarere evnen til at fortolke og forstå de kommercielle sammenhænge.

Da Quantic skulle lancere vores nye Supermarket Monitor på det danske marked var vi usikre på, om telemarketing kunne være den rigtige løsning for os.

Vi tog kontakt til KL Marketing, som vi kendte fra vores netværk, for at høre om deres erfaringer. På det første møde med KL Marketing fik vi beskrevet deres model-baserede kanvasproces, og vi blev overbevist om, at de skulle have en chance for at bevise deres værd.

Opgaven
Vi ville have møder med identificerede beslutningstagere hos de største aktører inden- for FMCG på det danske marked.

Processen
Quantic og KL Marketing blev enige om at gennemføre et pilotprojekt vendt imod et afgrænset antal emner.
KL Marketing tog ejerskab over processen lige fra starten. De sørgede for, at der blev gennemført en høj kvalificering af emner. Samtidig blev der overført vigtig og nødvendig viden fra Quantic til KL Marketings medarbejdere, som satte dem i stand til at ringe til emner og præsentere Quantic betryggende og professionelt.

I løbet af pilotprojektet stod det hurtigt klart, at KL Marketing fik arrangeret møder med et meget tilfredsstillende antal emner, så det var nemt for os at beslutte, at KL Marketing skulle fortsætte med løbende at booke vores Newbizz møder.

Resultatet
Vi kan nu konstatere, at telemarketing efter KL Marketings koncept bestemt har været en succes for os og vores produkt. KL Marketings tilgang til opgaven har i høj grad været medvirkende til, at vi har været i stand til at kunne give et konkret, skriftligt tilbud til 80% af vores kundeemner allerede efter det første møde. Ud over de allerede afholdte møder er der oparbejdet en vigtig pipeline, som KL Marketing naturligvis skal fortsætte med at bearbejde.

Vigtige læringspunkter

  • God kvalificering af emner er et absolut must.
  • God overførsel af viden omkring produkt til KL Marketings medarbejdere.
  • Klart budskab omkring produkt.

Kommentar fra Quantic:
”Resultaterne har vist, at vi traf den rigtige beslutning, da vi gav KL Marketing muligheden for at bevise, at telemarketing kunne være den rette løsning for os. Vi er meget tilfredse med det professionelle samarbejde og den sparring, vi har haft i hele forløbet lige fra projektplanlægning til afholdelsen af det første møde med kundeemnet, hvorfra vi selv overtager det videre forløb. Vi er ikke i tvivl om, at KL Marketing skal fortsætte med at booke møder for os for både vores Supermarket Monitor og for vore næste produkter.”

Daniel Kim Soren

Daniel Kim Soren

CEO, Founder

Quantic
Mobil: 40 91 99 66
e-mail: dso@quantic.dk